ღ Welcome ღ

Ping !

ღ Thanks For Becoming Eyes's Followers ღ

Thursday, April 4, 2013

Petua sakit gigi


 Assalamualaikum, annyeong !

Hari neh nak bagi petua sikit hahaha. Actually semalam anin sakit gigi yang teramat sangat sangat. Sampai nak tidur pun tak boleh. Ya lah rasa nyut nyut ja. Sumpah sakit gila.

Semalam dah macam2 ubat anin makan. Termasuk lah ubat batuk. Hahaha sebab ubat batuk kan bagi mengantuk. Kononnya dengan harapan boleh lali and tidur terus la kan. Tapi tak jugakk ! Makin sakit sampai nak baring pun tak boleh. Rasa macam gigi semua neh nak luruh ja huhuhu.

Then saja la google petua sakit gigi. Kot2 la ada yang boleh anin try ka. Anin neh tak suka sebenarnya ikut petua sebab sangat2 complicated cara dia. Google punya google last2 terjumpa la satu petua neh.

Gigit tiga kuntum bunga cengkih sampai keluar air bunga tu

Aaaaaaa and anin pun tanpa segan silu p masuk dapo and buat ikut petua tu. Mula gigit tu tak rasa apa lagi. Lama2 air bunga cengkih tu keluar and masyaAllah tajamnyaaa rasa dia. Sampai anin nak termuntah okay. Mula tu nak control cun la tahan lagi. Tapi lama2 memang tak boleh tahan woii. Rasa nak tersembur keluar ja apa ada dalam mulut. Huuuu.

Lepas tu anin pun buang la benda alah dalam mulut tu. Siap p gosok gigi bagai sebab rasa dia still ada dalam mulut. Yucksss ! Terus rasa macam petua neh tak boleh pakai langsung sebab still saket okay ! Tapiiii lepas 15mnit macam tu rasa saket tu dah berkurang. And now dah tak sakett ! Hahahaa sangat heaven okay.

So anin boleh suggest la petua neh kat uols semua. Sebab anin dah buat xperimen and keberkesanannya ditahap yang memuaskan. Thumbs up ! Okay nak sambung maen CANDY CRUSH yang macam vaviss neh sat. Hurr hurrr !

Anin.


Luv ya!

www.tips-fb.com

Wednesday, April 3, 2013

Wordless Wednesday :)





Luv ya!

www.tips-fb.com

Monday, April 1, 2013

Not feeling well :(


Hari neh tak berapa nak sihat. Demam kot. Huhuhu. Actually pakej lengkap la neh kan. Demam, batuk dengan flu.



And thanks to incik tunang yang sangat baek hati jaga anin masa tengah saket neh. Terus terasa macam best plak saket hahaha. Dapat layanan yang tiptop gitu heeee.

A kiss on forehead was the best medicine ever ! Baek terus demam ko hahahaha. Ko hadoo ? Jangan jeless hahahaha.



Errr tak berapa nak okay sebenarnya sekarang. Badan still lemah. Tapi terpaksa paksa diri neh jugak sebab minggu neh weekdays. Kalo tak p keja nanti bos tercari cari pulak. Mencikkk.

Urmm sekarang dah bulan April. Cepatnya masa berlalu. Dup dap rasanya. Lagi 100 hari nak puasa dah. And bulan puasa neh anin niaga lagi heeee. Say bye2 to Intel. Malas dah nak keja situ. Semak semak !

Okay tu ja kot untuk hari neh. Nak rehat lagi sikit pehtu nak balek. Thanks sayang. :*


Anin.


Luv ya!

www.tips-fb.com

Friday, March 29, 2013

Network mintak kaki


 I don't know why, line celcom anin dari tadi asyik SOS. Kejap2 tukar jadi GSM. Bila nak EDGE neh ? Nak BBM pun susah woi. Iskkk.

Awat laa dengan network sekarang neh. Kerap sangat dah gangguan line neh. Hari tu problem dengan line Maxis. Sat ada sat tadak. Dah rasa macam Maxis neh tak wujud pun ada herrr ! 

Kat rumah line Streamyx pulakk. Bila malam ja confirm line menyiput. I'm using 4mb okayy but kenapaaaa line macam 1mb ja ? Kenapa why whaeyooo ? :(

Sekarang neh line celcom pulakkk. Adoiii. Apa nak jadi la dengan network sekarang. Kalo bab nak deduct credit orang cepat jaa buat kerja. Tapi kalo bab servis, failed terus ! Tolong la improve sikit woii. Dah kena saman pun tak sedaq2 lagi ka apa ? Iskkk.



Anin.


Luv ya!

www.tips-fb.com

Tension arrghh !


 It's lunch time tapi terpaksa korbankan masa lunch untuk setel benda2 bodoh yang bukan berpunca dari diri sendiri. Why ek bos2 neh suka menyusahkan orang haa ? 

Penat lah nak redo semua benda. Yang nak kena sound muka neh jugak. Semua benda aku nak kena buat. Apa guna gaji hampa, post hampa tinggi2 tapi satu kerja pun tak reti nak buat ? Haiyooo. Kalo bagi gaji banyak pun staff cabut jugak woi kalau gaya hampa manage macam neh.

And sorang officer neh tamau handle things dengan aku. Okay aku tak susah kat mana pun. Tapi masalahnya depa semua letak semua masalah kat kepala aku. Semua benda aku nak kena buat. Payah betoi la macam neh. Bila orang tak reti nak admit kesalahan sendiri pun susah jugak. Asyik nak betul ja. 

I need space la. Memang tak tahan la keja macam neh. Sumpah tak sabar gila nak tunggu 15hb neh. Nak hantar resign letter cepat2. Malas dah nak keja kat sini. Takboleh nak amek pressure banyak2. Kalau keep on macam neh aku rasa memang aku dapat HBP cepat lah kan. 






Anin.




Luv ya!

www.tips-fb.com