ღ Welcome ღ

Ping !

ღ Thanks For Becoming Eyes's Followers ღ

Monday, April 6, 2009

Susah o0o kalau pakai ayat ni... miahahaha!!

cara lain menggunakan perkataan..
Beberapa perkataan untuk digunakan..

1) MENGHAYATI
Contoh ayat - "shukri, kau ni tak habis2 MENGHAYATI. kau ingat Hayati suka ke kau telefon dia 24 jam macam ni?"

2) MENGAWAN
Contoh ayat - Firdaus : "Airul, kau rasa aku ni kawan yang baik dan setia tak?"
Airul : "ya firdaus, sebab tu aku suka MENGAWAN dengan kau"

3) PENGETIP
Contoh ayat - "Kau ni memang PENGETIP la Nurul..sampai 10 ringgit kau bagi tip dekat waiter tu??!"

4) TERJUN
Contoh ayat - Kaunter Bank : "Dik, adik silap isi tarikh dekat borang ni dik"
Rozita : "eh..hehe sekarang dah bulan julai eh? sorry saya
TERJUN pulak..hehehe"

5) TERBANG
Contoh ayat - Orang asing : "kau sape? aku bukan laki kau!"
Mak Minah : "alamak..minta maaf saya TERBANG kat awak. Suami saya pun pakai baju merah jugak. sorry ye"

6) beramal
aku : hello, bogus, jom minum kat Azwath sekarang.
bogus : mana boleh beb. aku dah beramal sekarang. kalau aku keluar nanti bini aku koyak poster2 butterfingers aku.
(perhatian1 : perkataan ini hanya boleh digunakan oleh bogus. tahniah. bogus telah selamat mendirikan rumahtangga bersama Amal Syahirah 2 minggu lepas)
(perhatian2 : namun bogus tidak boleh menggunakan ayat 'mengamalkan' kerana ia menggambarkan beliau telah berkahwin dengan kamal)

7) ternak
makcik : eh Ari, ambiklah lauk lagi..takkan makan sayur je kot..tak sudi ke..
Ari : eh, takpe makcik..takpe kalau saya ternak ayam nanti, saya ambik.
(credit - ari)

8) terpesona
Lee : aku memang nak beli Iswara sebenarnya. sayangnya aku dah terpesona.
(credit - lee )

9) menyampah
lina : eeee...aku geram betul dengan si Mariam tu..mengada2! tak malu! eee...
menyampah dulu la aku..
zainun : haa..alang2 tu ambik sampah kat dapur tu skali. ada dua plastik.

10) menaikkan
haris : hoi..buruk la perangai kau..kau menaikkan tadi?
hafiz : haa..apsal? aku lupa nak flush ke? haha sorry..sory..
(credit - haris hafiz)

11) menaiki
zubir : kau memang tak menaiki ke?
Ismail : haah..aku lagi suka adidas.

12) memerangi.
salmah : sayang, u ni pantang i marah, mula la memerangi i..
salman : sayang, muka i time sedih memang macam ni..nampak mcm memerang ke..
tak baik u..awwww

13) mentadak
husin : Apa ni ane!! come on la..nak tukar syiling pun susah ke? macam ni hal pun u nak mentadak?!
mamak : tadak! tadak! tadak! sana kedai tukar..sini syiling mau bagi pelanggan lain la macha..

www.tips-fb.com

0 |peNgomen tingtonG|: