ღ Welcome ღ

Ping !

ღ Thanks For Becoming Eyes's Followers ღ

Friday, April 3, 2009

muka seiras.. jodoh ke..?

Orang tua-tua kata, jika wajah sepasang kekasih itu seiras bermakna mereka berdua ada jodoh untuk bersama. Jodoh ni, dia ada irasnya. Wajah seseorang itu biasanya seiras dengan jodohnya. Kalau tak seiras dengan si jodohnya, mungkin dengan bakal mak mertua ke, pak mertua ke, iras dari segi rupa, kelakuan dan sebagainya. Tak tahulah sama ada ianya mitos ke, dongeng ke, atau kebetulan ke.

Jadi, sesiapa yang solo single tu, cari-carilah sesiapa yang muka seiras. Mana lah tahu itu jodoh anda. Jika sepasang couple itu mempunyai wajah iras-iras ataupun sama, couple itu akan bahagia sepanjang masa. Mungkin juga seiras yang dimaksudkan ialah sekufu (setaraf, sefahaman, setara) .

dan ada org cakap

berdasarkan teori tulang rusuk.. means seorang wanita(isteri) itu diciptakan dari tulang rusuk lelaki(suaminya) so, walau mcm mane sekalipun wanita itu tetap akan kembali kpd dari mana die berasal iaitu ke lelaki yg mana tulang rusuknya diambil utk dijadikan that girl la. So, teori ni menjawab gak kata2 hikmah ni iaitu:
'If u loves some1, set her free,if she belongs to u she will come back to u...'
memang tepat sekali, jika die milik kamu, memang die akan kembali utk melengkapi tulang rusuk yg hilang tu dan balik kpd lelaki mana dia berasal kiranya,"jodohmu adalah dirimu.."

www.tips-fb.com

2 Lovers:

cikcahaya said...

hurm..
btol la tu..

"nk p ngorat ke..dating ke..p la.."

wahakakaka~

cn said...

hehe..
mls plak sktg nih..