ღ Welcome ღ

Ping !

ღ Thanks For Becoming Eyes's Followers ღ

Sunday, March 29, 2009

Yang ni aku sokong!!

-Orang perempuan juga suka mengubah penampilan diri dan tindakan pasangannya. ! Jadi pantang ada yang tidak kena dengan suaminya, isteri akan segera menegur dan menyuruh membuat perubahan. Sebaliknya orang lelaki biasanya, hanya akan memberi teguran apabila pasangannya agak keterlaluan. Umpamanya, apabila si suami melihat isterinya memakai pakaian yang terlalu ketat, maka dia akan menegurnya. mmg ler..org lelaki biasanyer tegur cam gitu sbb jeles ble nengok bini dia cun..ahaksss

- Orang lelaki juga sering memberi tumpuan kepada aspek fizikal atau kebendaan manakala perempuan lebih menumpukan kepada aspek perasaan dan kemanusiaan. Lantas orang perempuan lebih mudah merajuk dan tersinggung dan lebih mudah bersimpati dan sedia berkorban. fitrah org pompuan dlahirkan begitu..

- Bagi orang perempuan, mengalah itu tanda sayang dan pengorbanan manakala bagi lelaki, mengalah itu tanda lemah dan tiada prinsip kukuh. Jadi elakkanlah daripada merendah-rendah atau mencabar suami. org lelaki tu sebenarnyer ego namanyer..

- Gerak hati orang perempuan adalah lebih tajam daripada orang lelaki. Jadi para suami mesti ingat, jangan cuba membohongi isteri! that’s true..sblm korang buat para2 isteri ni slalunyer dh dpt rasa daaaa…ble emosi pompuan dh mcm tsunami…bwk lari anak2..baru ler org lelaki ni ngelupur mcm udang kena bakar..pdhal masalah tu org lelaki yg create…heran2.

- Orang perempuan, apabila risau atau mengalami ketegangan, akan menceritakan masalahnya kepada orang lain. Berbeza dengan orang lelaki, mereka lebih kerap mendiamkan diri apabila bermasalah. sbb tu ramai org lelaki yg alami gagguan jiwa..senang ckp gila la…

- Seseorang lelaki tidak perlu khuatir tentang kesetiaan isterinya. Sebab orang perempuan, apabila menyayangi seorang lelaki, akan menutup hati dan pemikirannya terhadap lelaki lain. Orang lelaki pula lebih fleksibel. dlm hal ni org lelaki mmg fleksibel sgt2…

- Orang perempuan mudah jadi marah, cemburu dan merajuk apabila imej dirinya menurun. Orang lelaki akan menjauhkan diri apabila imej dirinya tergugat. ble bini dok sibuk g gym & bdiet..org lelaki slalu ckp x diet2..awk gemok pun abg syg..tp ble g shopp nmpk pompuan cantik..bini di soh jln dgn anak2..laki jln kt blkg..

- Satu lagi perbezaan ialah dari segi emosi. Emosi lelaki ibarat getah, manakala emosi perempuan ibarat ombak. Lantas orang lelaki jika marah atau merajuk biasanya tidak lama sekitar dua atau tiga jam saja. Marah atau merajuk perempuan, agak lama ada kalanya berhari-hari, malah berminggu-minggu. pujuk je la.. bukan susah pun!!

www.tips-fb.com

0 |peNgomen tingtonG|: