ღ Welcome ღ

Ping !

ღ Thanks For Becoming Eyes's Followers ღ

Saturday, March 15, 2014

Part 1 - 25 June 2009


Time ni aku dalam mood frust menonggeng dengan crush aku. Then masa tu baru berjinak2 nak online semua ni. Gian nak download lagu la katakan. Aku pun download la Imesh. Sekarang ni aku tak tau la Imesh still ada ka tak hahaha. Masa tengah duk cari2 lagu, ada la sorang mamat ni add aku dekat situ. Time tu zaman berchatting bagai. Hahaha ! Memang terus aku approve la kan. Ya la tengah frust menonggeng huhuhu.

Lepas ja approve mamat tu, bermula la sesi suai kenai. Hahaha style poyo gila masa tu. Okay aku accept dia pun sebab dia buh gambar ni........


Hahaha nampak niat kat situ hihihi. So intro biasa time tu...



Me : Ni awek tak marah ka duk chat2 ni ? 
Satg ada org ligan saya dengan batang penyapu pulak !

Him : Mana ada la. Awak jadi la awek saya lepas tu awak ligan diri 
sendiri dengan batang penyapu haha !

Me : Macam tu pulak. Single ka ni ?

Him : Yup single. Awat nak kapel ka ?

Me : Hahaha main2 pulak dia. ( dalam hati... uihh mamat hensem ni tadak awek lagi yess ! )

Him : Awat takmau ka ?



Okay time tu aku tak pikiaq apa dah. Sebab aku pun duk frust tak habis lagi. Untuk penghilang bosan boleh la kot hahaha ! Tapi takkan la nak kapel senang2 macam tu ja kan.



Me : Betoi ka ? Tapi takkan nak kapel macam tu ja kot.

Him : Habis tu nak macam mana lagi ? 

Me : Err saya tak boleh on lama2 ni nnt mama tutup wifi. ( time tu mama aku mmg suka btoi main on off wifi hurrr ! )

Him : Kita kapel ek ?

Me : Ha ok la kapel.

Him : Nak panggil apa ni ? Takkan nk panggil bf sendiri "awak2" kot. B bby nak ?

Me : Bby ? Eii tamau la bby2. bby besaq herrr. B syg laa.



Ok lepas tu bertukar lah number fon. Time tu aku tadak kredit. And malam tu jugak dia call aku. Hahaha time tu memang pecah rekod la. Sebab tak sampai sehari kenai terus kapel hahahaha. Ok masa ni aku langsung tak rasa dia ada awek sebab time tu nampak dia macam serius gila. Anyone will fall on his trap. Yeah some kind of playboy trap i think.



To be continue...





Luv ya!

www.tips-fb.com

Thursday, February 27, 2014

MEROYAN

Assalammualaikum...hehehehehehehe..ni aku Kechix atau lebih dikenali sebagai AZRI...wa bukan tuan pnya blog tapi wa SUAMI pnya blog...best beb wa baca komen seorg perempuan...of course la perempuan...nak tau sebab apa...sat nak tayang...



heheheheheh..nampak x sah sah mak pak dia x ajaq agama yg secukupnya...yala wa pun jahat jugak dulu kan...tapi wa yg sekarang bukan yg dulu..(eh dah mcm lagu tegar plak)...at least wa tau hukum hakam sekarang ni...ok bg topik "TAK ADA ANAK LAGI"...ni cik adik meh ni wa kasi tau sama lu..."REZEKI" lu ingat bapak lu boleh bg ka??? lu blh bg ka??? semua di tangan ALLAH S.W.T...lu jgn lawan kuasa NYA maa..nanti lu di timpa musibah...ok topik lagi satu iaitu..."MADU" ehhh lu apa kisah kalau dia dapat madu pun...dia dpt payung emas maa...lu apa dpt..sakit hati sbb wa xmau kat lu ka apa...lu suda x batang lain mau pegi ka??? kalau lu berani lu muncul depan wa maa...lu sembang mcm lu ada depan wa...wa nak pesan la..wa pun xsuka gaduh maa..sbb org tau wa mcm mn...so wa mau nasihat lu..lu jaga lu pnya lubang suda la...xpun lu jaga lu pnya bf pnya batang maa...kalau xblh lu suruh BAPAK lu jaga...lg syokkk maa...lu jgn ingat wa diam wa takut sama lu...tapi wa xsuka bising...wa ingat benda suda habis maa..tapi lu muncul lagi...mcm ni la...lu ingat "HUKUM KARMA"...sbb manusia dalam dunia ni xdak yg terlepas dari hukum tu...wa pun sama...semua sama maa...wa mau ckp la...lu jgn ingat blh lepas...wa xdpt lu...tuhan ada...wa xpyh cari lu maa...buang masa..sia sia...wa pnya masa blh la wa simpan utk bini wa...hehehehehe...wa rasa ini pun last wa ckp sama lu...kalau lu buat lg...wa tau mcm mana mau buat sama lu...hehehehehehe...inilah akibat apabila lu punya MAK BAPAK tarak ajaq dia pnya anak dgn betul....hehehehehehhe..btw...wa sayang sama lu...mmmmuuuaaaaaahhhhhhhhhhh...semoga ALLAH turunkan hidayah sama lu...semoga lu sedar siapa diri lu...hehehehehehehehehe...sampai disini saja...ASSALAMMUALAIKUM...




Luv ya!

www.tips-fb.com

Tuesday, February 4, 2014

8 bulan jadi bini orang !


Hello. 

Actually taktau nak buat apa sekarang ni. Saja la belek blog. Kot2 ada komen baru ka hahaha.

Okay dah 8 bulan jadi bini orang. Tapi still rasa macam pengantin baru hihihi. Dalam tempoh 8 bulan ni banyak suka duka yang ada dalam perkahwinan kami. And mostly kami makin kenal antara satu sama lain.

Bila dah biasa bersama, setiap kali suami aku kena oustation, aku terasa lonely gila. And aku tak paham macam mana ada pasangan yang boleh duk berjauhan ni. Huhuhu

Anak ? Hurm belom ada rezeki lagi. Walaupun ada banyak mulut yang bertanya, kami tetap dengan jawapan yang sama. Bukannya kalau kita kata kita nak anak, esok tu Allah dah letak dalam rahim kan ? Kami tetap akan berusaha dengan lebih gigih, berdoa dan juga tawakal. InsyaAllah ada la rezeki nanti.

So far aku bahagia dengan hidup aku. And frankly i said, suami aku banyak mengajar aku tentang macam mana cara nak hidup bersederhana. Thanks hubby.

Oh ya. Kalau tadak apa2 halangan insyaAllah bulan 4 nnt akan ada family trip p Langkawi. Argghh kmpunan lagi aku nak merasa honeymoon untuk kali kedua. Urghh.

Okay lah. Till next time. Bye.

Anin.



Luv ya!

www.tips-fb.com

Thursday, August 29, 2013

Our Solemnization Azri Azneen 290613



Anyeong !

Lama gila tak update blog. Rasanya since last kerja dekat Intel. Lepas tu dah sibuk dengan wedding preparation. 

Ahaaa see the title ! I'm someone wife already. Mrs Azri. ;)


Kami dinikahkan pada 290613 di Masjid At- Taqwa, Gelugor Penang. Pada pukul 3.50ptg, dengan sekali lafaz ja aku dah sah jadi isteri Noor Azri Afizan :')


Sekali lafaz ja heee. Make me proud ! Alhamdulillah :)


Tears of happiness. Five years worth it. Kalau dah jodoh, takkan kemana kan :')


My mama. My bestfriend. :)




Yippi yeay yeayy ! Iloveyoutoomuch !!


Kalau adik2 aku ada sekali dalam neh baru la lengkap pic family neh huhuhu.


Jodoh itu pasti ada. :)


P/s; Next entry nanti kita story pasal hari kenduri pulak :)



Luv ya!

www.tips-fb.com

Friday, May 10, 2013

Nak kahwin dah ?


 Assalamualaikum, annyeong !


Yes ! The date is around the corner. Hee ! Sebenarnya plan nak kahwin sepatutnya bulan 9. Kiranya lepas raya lah kan. Tapi entah macam mana satu malam tu anin saja la tanya incik tunang. Kononnya nak ajak cepatkan date kahwin tu. 

Tak harap dia ubah date pun sebenarnya. Tapi entah malam tu tiba2 dia setuju. And anin pun apa lagi. Esok tu terus discuss dengan famili pasal nak cepatkan date kahwin neh. And alhamdulillah famili setuju. Ye lah kan benda baek tak elok lambat2 kan :)

Wedding preparations ? 

Nak kata dah setel semua pun tak. Maybe dalam 40% kot yang dah setel hahaha. Orang cakap kami neh nak kahwin ka nak main2. Iye lah kan tinggal tak sampai dua bulan. Tapi still 40% je.

Bab HIV dah setel. Incik tunang pun dah p submit borang and dah p interview. Bab dia dah setel dah. Sekarang anin just tunggu dia bagi borang dia lepas tu baru boleh submit. Maybe akan submit dalam end of May. Tiba-tiba terasa nervous nak kena interview huhuhu.

Plan untuk esok ?

Esok nak p jumpa wedding planner. Nak decide semua benda. Ye lah hari tu pun sempat booking je. So lepas tu nak pergi upah baju melayu untuk nikah. Then p jumpa abah untuk amek sign dia sebab dia kena jadi wali. 

Macam-macam benda yang nak kena setel dalam tempoh sebulan setengah neh. Ahaa ! Kad kahwin pun dah p tempah. Maybe next week kot siap. Sangat heaven bila tengok nama sendiri dicetak dekat kad tu heeee !


To be continued ~


Luv ya!

www.tips-fb.com